نورپردازی حرفه ای نما نما رسانه

در طراحی نورپردازی حرفه ای نما از طریق نماهای رسانه ای طیف گسترده ای از فناوری وجود دارد که مبنای تمامی آن ها ایجاد نور و حرکت در نماها است. به طور کلی تکنولوژی مورد استفاده در نماهای رسانه ای بر دو گونه است:

  • نمای رسانه ای جنبشی یا مکانیکی
  • نمای رسانه ای ایستا

در نورپردازی حرفه ای نما از طریق نمای رسانه ای جنبشی با استفاده از حرکات مکانیکی تصاویری روی سطح نما ایجاد می شود یا نما به صورت پویا نور ساطع می کند. به هر حال در هر دو حالت نور نقش اصلی را در طراحی ایفا می کند. نظیر پروژه فلر که به کمک نور خورشید و نور خورشید و نور محیطی به ایجاد اثرات سطحی و تصاویر اطلاعاتی پرداخته شده است. و یا بهره گیری از تعدادی از سطوح نمایش به عنوان پیکسل جهت ایجاد سطوح نمایش در مقیاس بزرگ و با جزییات بیشتر،نظیر پروژه بلانکن لایت.

سیستم های مورد استفاده در نورپردازی حرفه ای نما از طریق نماهای رسانه ای را به صورت زیر می توان طبقه بندی نمود:

نورپردازی حرفه ای نما از طریق سیستم های ایستا، شامل: لامپ های فلورسنت، مدیا مش، ایلومش، لوور، اسلیت، ال.ای.دی، نوا، اسمارت اسلب، ساکسل

نورپردازی حرفه ای نما از طریق سیستم های جنبشی یا مکانیکی: فلیر، نمای پرده ای با نیروی محرکه

خصوصیات تصویر در نماهای رسانه ای

  • وضوح: با توجه به وسعت سطوح و فواصل کاربر تا این نماها تعداد پیکسل ها متفاوت می باشد. همیشه تعداد پیکسل های بیشتر به معنای کیفیت بهتر نیست.
  • انتشار: اندازه هر پیکسل تاثیر به سزایی بر مخاطب دارد. این منابع نوری از چند میلیمتر آغاز شده و به پیکسل هایی به بزرگی یک متر با توجه به نوع سطوح و بزرگی آن تغییر می کند. اما باید به خاطر داشت که درخشندگی یا قدرت نور از طریق انتشار در محیط بزرگتری پراکنده می شود اما روشنایی یا چگالی نور کاهش می یابد.
  • روشنایی: در تکنیک هایی که تحت عنوان تکنولوژی نمایش عنوان شد و در ذیل به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت. روشنایی بسیار حائز اهمیت است و باعث تفکیک آن ها می گردد. در سیستم های پویا صرفاً LED به قدر کافی روشن است که می تواند هم در طول روز و هم در طول شب از آن بهره گرفت. باید به خاطر داشت که در طول شب روشنایی بیش از حد می تواند مانعی برای پروژه باشد چون بر ساکنین و رفت و آمد تاثیر می گذارد و از طرف دیگر نور کافی باعث ایجاد حس امنیت در کاربران می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *