نورپردازی موزه

نورپردازی موزه اتومبیل (موزه خودرو)

استفاده از نور روز به عنوان بخش مهمی از نورپردازی، در داخل موزه اتومبیل (موزه خودرو) موضوع مهمی در طی طول روز می باشد. استفاده از روشنایی قابل کنترل ایده ای مناسب به نظر می رسد، بدین جهت که روشی انعطاف پذیر است.

تکنولوژی استفاده از LEDهای نیمه هادی در نورپردازی موزه ماشین، بخش مهم دیگری در نورپردازی می باشد، بدین سبب که برای کارفرمایان در صرفه جویی انرژی بیشتر کمک می نماید. بعلاوه اینکه، تکنولوژی استفاده از LED های نیمه هادی می تواند شرایط بصری صحیح و قابل کنترل مورد نیاز را برای خلق صحنه ای دل انگیز برای بیننده ایجاد کند. خلاصه ی اولیه برای روشنایی، تهیه سلسله مراتب براساس اهمیت تاریخی این اتومبیل ها است.

وجود این اتومبیل ها و نورپردازی اتومبیل ها به شکل استاندارد و تاثیرگذار بودن آنها در جهت تغییر مسیر الگوهای موجود در راهنمایی افراد مراجعه کننده به موزه برای طی مسیر به شکل صحیح و مرحله به مرحله بسیار تاثیر گذار است و می تواند تاثیر مستقیمی بر درک افراد حاضر در موزه در جهت شناخت بیشتر تاریخ اتومبیل ها داشته باشد. در کل، استراتژی نورپردازی موزه اتومبیل بر پایه دو اصل می باشد، اول احتیاجات فضایی اتومبیل قرار گرفته در داخل موزه و دوم نمایش صحیح اتومبیل با نور استاندارد به گونه ای که سلسله مراتب بصری صحیح برای بیننده ایجاد کند.

جهت انتخاب دمای رنگ صحیح برای اتومبیل ها، توجه به رنگ دانه های موجود در داخل پوسترهای اتومبیل و خود اتومبیل بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال، رنگ دانه های تن گرم، به مانند: قرمز، قهوه ای یا طلایی می بایست در دمای رنگ نور ۲۷۰۰ درجه کلوین یا ۳۰۰۰ درجه کلوین قرار بگیرند، در صورتیکه رنگ دانه های تن سرد مثل: آبی یا نقره ای می بایست در دمای رنگ ۴۰۰۰ درجه کلوین قرار داده شوند. اگرچه چالش برجسته نمایی تن رنگی خنثی مانند سفید یا مشکی نیز وجود دارد که بسته به مدت زمانی است که باید توجه بازدید کننده را جلب نمایند.

لایتینگ پلاس لایتینگ پلاس لایتینگ پلاس

چراغ LED چراغ LED چراغ LED

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *