نورپردازی احساسی

نورپردازی احساسی

هدف از سناریوهای نورپردازی همیشه برجسته نمایی یا پیراستن معماری نیست. معماران زیادی می خواهند تا عمداً به ساختمانهایشان یک ظاهر کاملاً شب زنده ای بدهند.  نورپردازی احساسی جایگزین صدا گذاری باستانی می شود و با رنگ نورها بازی می کند. خلق نقش های نوری و ساختمانی شخصیت جدیدی برای ساختمان های خنثی بوجود می آورد. آنها توجه ها را بر می انگیزاند و فضای شهری را شکل می دهد.

عناصر زینتی نورپردازی این امکان تجربه را فراهم می کند و ساختمانها شدیداً دیدنی می شوند. راه حل های نورپردازی هم چنین امکان بالقوه ای در ایجاد ارتباطی احساسی بین بنا و تماشاچی جعل کند.

نورپردازی احساسی و جلب توجه

  • نور رنگی حس مردم را بر می انگیزاند.
  • تغییرات نورافشانی پویا، یک اثر دراز مدت دارد و عابرین را از نزدیک می فریبد.
  • نورپردازی احساسی به معماری بنا روح می دهد.

یک ارتباط متقابل تنگاتنگی بین رنگ نور وجود دارد و نور اجسامی که می توانند وظایف مختلفی انجام دهند، می تواند به سادگی از وظیفه ی با صدای بلند خواندن پیروی کند اما هم چنین می تواند درخواست یک طبع ظریف و احساسی را اجابت کند. روان شناسان بعضی از ارزشها را با رنگهای ترکیبی مربوط می کنند. رنگها می توانند به عنوان علامت استفاده شوند، برای نمونه هدف از ساختمان سازی آشکار بودن حتی در فاصله ی دور می باشد. ایده استفاده از رنگهای سرد برای نورانی کردن ساختمانها یا مکانهای صنعتی و مهندسی به طور مثال گزینه سعی و آزمایش می باشد.

نورهای رنگی فضایی ایجاد می کنند که به خصوص در شرایط احساسی موثر است. ساختمانهای منور به طور خاص سطح بالایی از مقبولیت عمومی را بدست می آورند در صورتیکه ترکیبات نورپردازی در تضاد با چیزهایی نباشد که مردم برای دیدن به کار می برند می تواند افراد را جذب کند.

نورپردازی احساسی و معماری تبدیلی:

  • نورپردازی ساختمانها، معماری بی رنگ را تبدیل به یک نمای جذاب می کند.
  • نور می تواند معماری را تبدیل کند یعنی حس تغییر فرم را در ذهن بیننده ایجاد کند.
  • نورپردازی ساختمانها می تواند مثل یک اثر هنری عمل کند.

لایتینگ پلاس لایتینگ پلاس لایتینگ پلاس

چراغ LED، چراغ LED، چراغ LED

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *